:: 2 Hari Menyusu Badan ::

image

Semalam mama full breastfeed Amani. 3 jam sekali. Mmg tak dapat lelap mata sangat tapi untuk Amani, mama kena buat juga. Alhamdulillah, taklah susah sangat nak kejut Amani. Prof Thamby ckp, sekarang ni kita rely on breastfeeding sahaja.

Pagi ni berat Amani menurun. Seperti yang dijangkakan, breastfeeding boleh menyebabkan bayi pramatang guna tenaga lebih dan menyebabkan penurunan berat badan atau berat badan tak naik.

Namun, para doktor bersependapat, jika berat Amani naik selepas ini, walaupun sedikit, Amani sudah boleh pulang.

Rasa macam seronok tapi risau pun ada. Ye lah, dengan insiden sebelum ini, macam2 boleh berlaku. Mama kena sandarkan semua kepada Allah (bukan pada kenangan ye)…

Rasa mcm nak beli alat yg boleh detect heartbeat je.. sebab mama masih rasa fobia bila amani berhenti bernafas hari tu… Aci tak? Pun rasa mcm nak kena blajar buat cpr.. huhuhu…

Posted from WordPress for Android

~ by Zarina on February 15, 2012.

4 Responses to “:: 2 Hari Menyusu Badan ::”

  1. Yessss… dah ada update… Hehe… rindu nak tgk Amani.
    Mama, belajar la cpr tu, berguna utk semua per nnt. Hehe…

  2. Banyak benda dan perkara yg telah Ina belajar…apa kata lepas ni Ina tulis satu buku utk dikongsi oleh mereka yg senasib…macam iateri Che Amran (kalo tak silap namanya tu) dr kumpulan Raihan yg anaknya kanser. Akak tak baca lg bukunya cuma dengar Pah bercerita. Harap Amani terus stabil keadaannya dengan berkat susu ibu yg khasiatnya tiada tandingan… teringat lagu “besar bagai johan” membesarlah bagai sang juara yg gagah duhai Amani…

    • Ha ah… Banyak belajar dari pengalaman…. Sy penah go through buku tu … Tebal jugak… InsyaAllah berkat susu ibu….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: