:: Jiran Amani ::

Inilah jiran setia amani. Jiran amani selalu bertukar. Yang 2 orang ni je remain kat sini.

image

Ini Muhammad Rayyan… 10 bulan.. masalah usus dan pernafasan. Rayyan takde suara sebab peti suara dan 1/3 dr paru2 sudah dibuang sbb ada ketumbuhan. Kalau dia nangis atau marah, heartbeat akan naik dan mesin pun bunyi. Nurse akan datang layan. Rayyan pun ade stoma mcm amani. Sejak lahir, rayyan hanya sempat tinggal kat rumah seminggu je, selebihnya kat spital. Mak dia kat Muar, tak dpt jaga rayyan. Tapi ramai ‘malaikat’ selalu dtg layan rayyan. Kadang2 nurse bawa rayyan jalan2 dengan tong oksigen portable.

image

Ini pula Amin. Nurse panggil abg haji… Amin ade kembar, Adib tapi Adib sihat. Amin ni lahirnya ok, tapi ususnya bocor sebab darah pekat (tatau sebab apa). Amin pun ade stoma, tapi aktifnya sampai mama kena pi tolong dukung nak bagi dia senyap. Amin pun premature 7 bulan tapi badan dia cepat naik banding ngan amani… Huhu…

Amani special edition, itu yg slow. Tapi hari ni amani dah pandai breastfeed tanpa stimulasi. Pandai anak mama! Berat Amani naik 2gm…. Sama berat sebiji gula-gula.

image

Pakar jantung cakap pulmonary stenosis amani makin ok sebab dah takde bunyi. Alhamdulillah.

Posted from WordPress for Android

~ by Zarina on January 31, 2012.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: