:: Iyad oh Iyad ::

Iyad & Matematik 

Iyad dengan topi Rusia

Iyad baru belajar hasil tambah bawah 10. Satu hari, Iyad bertanya:

Iyad : Mama, 2 plus 3 berapa?

Mama : Iyad jawab lah… berapa?

(Menggunakan tangannya, Iyad mengira 2 jari sebelah tangan kanan dan 3 jari sebelah tangan kiri)

Iyad : 5…

Mama : Pandai… 7 plus 2?

(Menggunakan tangan kanan dan kiri, Iyad mula mengira)

Babah : Kan babah dah ajar, 7 keep in brain, another 2, use your finger

Iyad : Brain tu ape?

Babah : Brain tu otak. Iyad simpan 7 tu kat otak

Iyad : Tapi dalam otak mana ada nombor….

Huhuhuhuhu….. Mama dan babah tersenyum-senyum… tak tahu nak jawab apa…

————————————————————————————————–

Iyad & Rokok 

Semasa menonton rancangan televisyen, pelakon lelakinya sedang merokok..

Iyad : Mama, orang tak boleh merokok, kan? Berdosa kan?

Mama : Ha ah, tak boleh… Merokok tu haram.

Iyad : Tapi Iyad nampak bapa **** (kawan sepermainannya) hisap rokok. Oooo tak tahu, nanti bapa dia masuk neraka… Kan, mama?

Mama : Nanti bapa dia minta ampun dekat Allah…

(Susahnya nak explain perkara-perkara macam ni kat budak kecik)

~ by Zarina on May 21, 2011.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: