Statement Yang Menyayat Hati Dari Seorang Kanak-kanak

Suatu malam ketika menikmati makan malam, Along bertanya:
Along : Mama, kenapa rumah kita kecil je, rumah atuk pulak besar?
Mama: Oooo atuk buat rumah ni masa lepas pencen, duit dah banyak…atuk buat le rumah besar…
Along : Tapi atuk dah tua, kenapa nak buat rumah besar?
Mama : **** terkedu sekejap….ok ape rumah besar, senang la anak2 atuk nak berkumpul masa cuti….

Dalam hati mama, tak sangka budak kecil ni dah mula berfikir tentang kaitan antara usia dan harta….memang logiknya ada disitu…tapi along dapat menerima penjelasan mama dengan senang hati, sebab sekarang pun kami menumpang rumah atuk…miss betul rumah mama kat Jalan Kebun tu…dapat pergi tinjau petang2 pun jadik…macam orang bercinta pulak….bila tgk pokok2 kat nursery, patah hati betul sebab tak boleh beli….apa nak buat rumahku disewa orang……

~ by Zarina on August 25, 2009.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: